Najczęściej zadawane pytania

Przede wszystkim, co to jest PaaS?

W Bestcenie opracowaliśmy innowacyjną strategię rozwoju naszych produktów.Jednym z modeli, który wykorzystujemy, jest PaaS (Produkt jako Usługa), w którym Klienci nie posiadają urządzeń na własność, lecz zamiast tego otrzymują subskrypcje na pakiet usług, za którą uiszczają regularną opłatę w wysokości 25 PLN brutto miesięcznie.

Czytaj więcej

Czy jestem właścicielem sprzętu?

Nie. Wszystkie sprzęty są własnością BESTCENA S.A., Klient nie może nabyć praw do własności.

Kto może składać zamówienia?

Zamówienia może składać każda osoba pełnoletnia, zainteresowana nabyciem sprzętu do użytku na warunkach zawartych w OWU.

Czy ceny podane przy produktach są cenami netto czy brutto?

Wszystkie ceny podane w ofertach są cenami brutto, są to ceny ostateczne.

Czy wynajęty sprzęt mogę przekazać osobie trzeciej np. jako prezent?

Jeśli Klient zobowiązuje się zezwolić osobie trzeciej przez czas oznaczony lub nieoznaczony, na bezpłatne używanie przedmiotu PaaS, jest on odpowiedzialny za takie używanie przedmiotu PaaS przez osobę trzecią, jak gdyby PaaS był używany bezpośrednio przez Klienta.

Jaki jest czas trwania umowy?

Umowa PaaS zawierana jest na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia. To Klient decyduje jak długo ma trwać umowa, dogodnie do swoich potrzeb.

Czy usługi gwarancyjne są realizowane w Polsce?

Tak, wszystkie usługi gwarancyjne są realizowane na terenie RP.

Czy po zakończeniu umowy najmu otrzymam potwierdzenie zakończenia umowy?

Tak. Po zakończeniu umowy Klient otrzyma potwierdzenie zakończenia umowy.

Czy wynajmujący oferuje ubezpieczenie sprzętu, jeśli tak, to na jakich warunkach?

Obecnie Usługodawca jeszcze nie oferuje dodatkowych usług dotyczących np. ubezpieczenia sprzętu, ale wkrótce zostaną poszerzone listy oferowanych dodatkowych usług w tym zakresie.

Co jeśli odeślę niekompletny sprzęt?

Wartość brakujących akcesoriów zostanie odliczona od wartości wpłaconej kaucji. I o tę kwotę zostanie pomniejszony zwrot środków do Klienta. Klient zostanie wcześniej poinformowany o obniżeniu kwoty do zwrotu.

Klient może także dosłać brakujące oryginalne akcesoria. 

Czy jeśli sprzęt zostanie mi skradziony, płacę karę?

W przypadku kradzieży sprzętu, Klient nie ponosi żadnej kary za utratę sprzętu. Wówczas kaucja nie jest zwracana do Klienta, jest ona zabezpieczeniem takich sytuacji.

Na jakim etapie jest moje zamówienie?

Po złożeniu zamówienia na platformie internetowej www.bestcena.pl Klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia. W przypadku każdej zmiany statusu zamówienia, Klient otrzyma powiadomienie drogą mailową. 

Kiedy otrzymam przesyłkę?

Termin realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych licząc od dnia:

  • zaksięgowania wpłaty od Klienta na wskazany rachunek bankowy,
  • potwierdzenia złożenia zamówienia przez platformę internetową – w przypadku płatności gotówką przy odbiorze (za pobraniem).

Każde zamówienie traktujemy indywidualnie, stąd też staramy się realizować zamówienia w możliwie najkrótszym terminie.

Co mogę zrobić, jeśli otrzymam uszkodzoną przesyłkę?

W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki, koniecznym jest zgłoszenie tego faktu do nas w jak najkrótszym czasie (najlepiej do 24h), jak również Klient zobowiązany jest do spisania protokołu szkody z kurierem. Oryginał protokołu szkody trzeba przesłać do Dostawcy w ciągu 7 dni. Spisanie protokołu szkody jest warunkiem do złożenia reklamacji w firmie kurierskiej przez Dostawcę.

Czy mogę zmienić adres dostawy bądź dane kontaktowe w moim zamówieniu?

Klient może dokonać zmian w danych adresowych jeśli zamówienie znajduje się w statusie “Potwierdzone”. Po tym statusie wszelkie zmiany na zamówieniu będą niemożliwe. Aby dokonać zmian w zamówieniu najlepiej skontaktować się z nami telefonicznie, dzwoniąc na numer naszej infolinii +48 579 760 761 lub mailowo: [email protected]

Dlaczego moje zamówienie zostało anulowane?

W przypadku wyboru opcji płatności z góry, Klient jest zobowiązany uiścić płatność w ciągu 72 godzin od otrzymania w formie elektronicznej potwierdzenia złożenia zamówienia za pośrednictwem Marketplace Bestcena.pl. W przypadku braku wpłaty za zamówienie (tj. nie zaksięgowania płatności na wskazanym Klientowi rachunku bankowym) we wskazanym terminie zamówienie zostanie anulowane.

Czy mogę anulować zamówienie?

Klient może anulować zamówienie jeśli znajduje się ono w statusie “Potwierdzone”. Jeśli zamówienie znajduje się w trakcie przygotowywania wysyłki lub samej wysyłki, anulacja zamówienia jest niemożliwa.

W celu anulowania zamówienia prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.

Jakie są dostępne formy płatności?

Dostępne formy płatności:

  • płatność przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy;
  • płatność przelewem za pośrednictwem serwisu tPay;
  • płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisuStripe (w tym Przelewy24, BLIK).
  • płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (wysyłka za pobraniem)
Czy jest możliwość odbioru osobistego?

Zamówienia są realizowane tylko i wyłącznie drogą wysyłkową. Nie posiadamy punktów odbioru osobistego.

Na jakie dane wykonać przelew tradycyjny?

Dane do przelewów tradycyjnych:

Santander Bank Polska S.A.

28 1090 2851 0000 0001 4936 5251
Niedźwiedzia 29B, 02-737 Warszawa

 

Jakie są koszty dostawy?

Koszty dostawy na terenie Polski:

  • Darmowa dostawa kurierem od 1500 zł

Klient może również wybrać płatną opcję:

  • Paczkomaty InPost: 15 zł
  • Kurier InPost: 19,70 zł
  • Kurier DPD: 21,30 zł
  • Koszt przesyłek pobraniowych to 30 zł


Czytaj więcej

Czy realizujecie wysyłki za granicę?

Tak, istnieje możliwość wysyłki zamówienia za granicę. Szczegółowe informacje dotyczące opłat znajdziecie Państwo na naszej stronie: https://bestcena.pl/koszty-i-terminy-dostawy

Kto pokrywa koszty zwrotu towaru?

W przypadku odstąpienia od umowy w ramach 14 dni i zwrotu towaru, koszty wysyłki są zwracane Klientowi w 100%. Jednocześnie informujemy, iż nie przyjmujemy przesyłek pobraniowych oraz nadanych do paczkomatów.

Jak dokonać zwrotu towaru?

Klient może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia mu zakupionego Produktu i Usługi, stosowne oświadczenie. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed jego upływem na adres: BESTCENA S.A., ul. Niedźwiedzia 29B, 02-737 Warszawa lub drogą mailową na adres [email protected] Zwracany towar należy odesłać kompletny wraz z akcesoriami i uzupełnionym formularzem odstąpienia od umowy. Towar może nosić ślady normalnego użytkowania, nie może być zniszczony.
Przesyłkę z dopiskiem ZWROT należy wysłać na adres:
ABESTCENA S.A., ul. Niedźwiedzia 29B, 02-737 Warszawa
Zwrot środków Klientowi następuje tą samą metodą, z której został odnotowany wpływ środków, w przypadku zamówień opłaconych z góry. Chyba, że Klient poinformuje o innej formie zwrotu środków. W przypadku zamówień pobraniowych, zwrot środków zostanie zrealizowany na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

Czy reklamowany sprzęt lub zwracany można dostarczyć osobiście?

Wszystkie reklamacje jak i zwroty towaru winny być przesłane drogą kurierską lub pocztową. Nie ma możliwości składania reklamacji, jak i zwrotów osobiście.

Które towary mogę kupić, a które wynająć?

We wszystkich ofertach zamieszczonych na platformie internetowej jest podana informacja dotycząca możliwości nabycia danego sprzętu.

Skąd są nadawane przesyłki?

Wszystkie przesyłki są nadawane z Polski.

Czy moje dane osobowe przechowywane są w bezpieczny sposób przez Bestcena?

Tak. Dane Klientów są zabezpieczone zgodnie z zasadami RODO.

Jak moge dezaktywowac moje konto klienta na portalu bestcena.pl?

Konta Klientów zakładane na poprzedniej stronie internetowej są nieaktywne i usunięte. Chcąc posiadać konto na obecnej stronie, trzeba je zarejestrować na nowo.

Jak moge zmienic moje dane osobowe zapisane na koncie bestcena.pl?

Klient po zalogowaniu na swoje konto może samodzielnie dokonać zmian w swoich danych. Można też skontaktować się z nami mailowo:[email protected] i poprosić o zmianę danych.

Zapomniałem hasła do konta Bestcena.pl. Co mam zrobic?

Zapomniałeś hasła? Skontaktuj się z nami mailowo: [email protected]

Czy mogę sprawdzić historię moich wcześniejszych zamówień?

Niestety nie. Konta Klientów zostały usunięte. Historię nowych zamówień można sprawdzać tylko i wyłącznie po założeniu nowego konta na obecnej stronie.

Jakie są korzyści płynące z newslettera?

Klient otrzymuje powiadomienia o nowościach, promocjach, konkursach. Jak również uczestniczy w życiu marketplace Bestcena.pl

Czy moge zlożyć zamówienie przez Bestcena.pl jako firma?

Nie. Nasze oferty są kierowane tylko i wyłącznie do odbiorców indywidualnych.

Ile ostatecznie zapłacę zamawiając na Bestcena.pl ?

Klient składając zamówienie wpłaca kaucję za zamówiony sprzęt oraz regularną opłatę w wysokości 25 zł brutto miesięcznie (opłata za pierwsze 3 miesiące jest pobierana z góry) Klient w ten sposób zyskuje:

  • dożywotnią gwarancję na sprzęt
  • gwarancję naprawy lub wymiany sprzętu już następnego dnia roboczego
  • dostęp do najnowszych sprzętów dostępnych na rynku
Kiedy mogę wypowiedzieć umowę najmu?

Umowa najmu może być wypowiedziana w każdym momencie. Do 14 dni Klient ma prawo do odstąpienia od umowy, bez podawania przyczyny, po tym terminie to Klient decyduje jak długo ma trwać umowa i kiedy wymienić sprzęt na nowszy model lub poprosić o zwrot środków. 

Czy mogę samodzielnie oddać sprzęt do serwisu w celu naprawy?

Nie. W przypadku awarii sprzętu, należy postępować zgodnie z informacjami podanymi na stronie:https://bestcena.pl/zwroty-i-reklamacje

Wszelkie naprawy są realizowane za pośrednictwem Usługodawcy.

Czy będę musiał w przyszłości oddać sprzęt?

Klient użytkuje sprzęt do momentu rozwiązania umowy. Wówczas koniecznym jest odesłanie urządzenia. Na tej podstawie zostanie oszacowany stan techniczny sprzętu i wysłana informacja do Klienta. Po dopełnieniu wszelkich formalności, Klient otrzymuje potwierdzenie zakończenia umowy.

Czy do mojego zamówienia otrzymam jakieś dokumenty?

Składając zamówienie Klient otrzymuje poniższe dokumenty:

  • Potwierdzenie złożenia zamówienia 
  • Formularz “Odstąpienia od umowy w ramach 14 dni”
  • Formularz reklamacyjny
  • Formularz zakończenia Umowy PaaS po upływie 14 dni
  • Ogólne Warunki Umowy na Produkt jako Usługa
  • Ogólne Warunki Gwarancji w ramach Umowy PaaS
  • Fakturę VAT na Usługę PaaS
  • Umowa PaaS
Moja płatność nie została zrealizowana. Jak mogę zapłacić ponownie?

W przypadku problemu z płatnością i upewnieniu się, że środki nie zostały pobrane z konta, można dokonać tradycyjnego przelewu na dane podane na naszej stronie: https://bestcena.pl/koszty-i-terminy-dostawy

Dane do przelewu:

Santander Bank Polska S.A.

28 1090 2851 0000 0001 4936 5251

Niedźwiedzia 29B

02-737 Warszawa

 

Można także skontaktować się z nami i poprosić o link do płatności.



Kontakt

Szanowni Klienci!
Mamy nadzieję, że nasze informacje są pomocne. Jeśli jednak macie Państwo dodatkowe pytania czy wątpliwości, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta pod adresem: [email protected]